Więcej na ten temat

  • Behawioralna biometria zastąpi hasła

    W ciągu kilku lat możemy zapomnieć o hasłach dostępu. Smartfony same będą rozpoznawać użytkowników.

  • Prezesami polskich spółek zostają słupy z Ukrainy

    Rodzimi inwestorzy coraz częściej powołują do zarządu firmy obywateli ze wschodu. Dzięki temu unikają odpowiedzialności majątkowej na razie bankructwa.

  • Węgry: Ekspansja polskich firm z sektora budowlanego

    Polskie firmy korzystają z budowlanego boomu na Węgrzech. Z początkiem ubiegłego roku, Węgrzy obniżyli VAT na nowe mieszkania domy z 27 do 5 proc. Na Węgrzech nastąpił boom budowlany - wzrost wartości zawieranych umów wzrósł aż o 30 proc. rok do roku.

  • Polacy kochają zakupy na kredyt

    Polacy uwielbiają zakupy, nawet jeśli trzeba je sfinansować kredytem, a wyprzedaże są dodatkowym impulsem do buszowania na sklepach zarówno stacjonarnych, jak internetowych.

Dodany przez Lidka , sobota, 08 05 2020

Problem z filtrami DPF

http://www.diagnostic-car.plltr FAP/DPF spotykany jest obecnie we wszystkich nowoczesnych pojazdach z silnikiem diesla. Czym jest filtr cząstek stałych DPF? To nic innego jak pewnego rodzaju katalizator, w którym eliminowana jest sadza i tlenki azotu. Dzięki temu substancje te nie przedostają się wraz z spalinami do środowiska naturalnego. 
Różnica między filtrem DPF a FAP jest taka, że FAP-y są "mokre". 
W samochodach z zamontowanym filtrem FAP, znajduje się specjalny zbiornik z mocznikiem, z którego substancja ta jest podawana do paliwa, dzięki czemu proces spalania sadzy i tlenków azotu przebiega sprawniej. Są one często spotykane w pojazdach francuskich marek. Jednakże mimo swojej niezwykle przyjaznej dla środowiska natury, filtry FAP/DPF posiadają jedną podstawową wadę z punktu widzenia użytkowników - zapychają się (spędzając tym samym sen z powiek niejednemu właścicielowi takiego pojazdu). Samochód traci więc moc, a kontrolka silnika zapala się, samochód zaś przechodzi w tzw. "tryb awaryjny". Konieczna staje się więc pilna wizyta w warsztacie samochodowym, gdzie filtr jest czyszczony. Bywa jednak, że takich zabiegów pielęgnacyjnych filtr DPF wymaga dosyć często. 

Dzieje się tak dlatego, że w samochodzie proces zapalenia paliwa przechodzi nieprawidłowo - np.niedomykający się EGR, nieszczelny układ ciśnienia i doładowania turbosprężarki. Dlatego posiadacze tego typu "zmartwienia" często decydują się na usuwanie filtrów DPF. Jest to jednak dosyć kosztowna metoda. Koszt usunięcia filtru DPF to rząd kilkuset złotych. Pozwala jednak zaoszczędzić wielu wizyt w zakładzie naprawy samochodów, a tym samym i wielu związanych z tym kosztów.

Fotografie:

auto
moto
motoryzacja
mechanika
filtr